Rituals de resistència

Projectes finals del Postgrau en Arts Aplicades Contemporànies de l’Escola Massana, Centre d’Art i Disseny de Barcelona, del curs 2022–23

5.10–12.11.23

Sala d’Exposicions d’Artesania de Catalunya

Des de l’àmbit de les artesanies contemporànies, neix una necessitat reactiva de tornar a relacionar-nos amb la matèria. Treballar i pensar amb les mans com a acte revolucionari en una època de posthumanisme on, les noves tecnologies, guanyen cada cop més terreny a les nostres vides i la nostra quotidianitat.

La present exposició reuneix els projectes desenvolupats en el Postgrau d’Arts Aplicades Contemporànies a l’Escola Massana impartit durant el període acadèmic 22–23. Aquests resultats, si bé emmarcats en diferents reflexions estètiques, polítiques o filosòfiques, convergeixen en l’actual rellevància d’interactuar amb la matèria, acollir-la i transformar-la com un acte de reivindicació.

El procés de ritual al taller ha estat l’epicentre d’aquesta resistència, on s’han reunit diverses perspectives, coneixements ancestrals i diferents contextos culturals. Els materials protagonistes d’aquests processos han estat la ceràmica, el vidre, el metall, els tèxtils i el paper, entre d’altres.

Dins d’aquestes pràctiques i visions, es consolida una convicció compartida que honra el llegat del passat mentre es llaura un camí, subratllant la importància de tocar, sentir, crear i reflexionar a través del material.

Alumnes:

Pilar Aravena